Duo Penotti :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Demi Karssen - WaarBenJij.nu Duo Penotti :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Demi Karssen - WaarBenJij.nu

Duo Penotti :)

Door: Demi Karssen

Blijf op de hoogte en volg Demi

28 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora Aroha,

Jaja... alweer een top weekje voorbij! Het begon natuurlijk weer met een leuke stage dag... de maandag weer leuke promotie opdrachten gekregen en daar aan gewerkt. Op die avond gingen we voor de 2e keer met het hele huis voetballen... we zitten in een kleine competitie waarmee we elke maandag avond in de buurt een wedstrijdje spelen! Echt super leuk! Het is echt te komisch om ons te zien voetballen maar het is wel elke keer super gezellig! Dinsdag avond na het dagje stage hebben Svenja en ik nog met de dochter van een van de club leden, die uit Nederland komt, getennist. We hebben weer een mooi potje gespeeld! Na weer een dag stage... zijn we woensdag avond met het hele huis uit eten gegaan bij ons om de hoek! Echt een super schattig restaurant waar we bijna allemaal voor het eerst Kangaroo gegeten hebben... de meeste hadden een trio... Hert, Struisvogel en Kangaroo. De struisvogel was echt het beste.... ohhh wat was dat lekker! :o Het hert was ook lekker maar de kangaroo was minder... dat was een soort taaie biefstuk haha... wel zielig! :o Maar dat was weer een geslaagd avondje! Op donderdag gingen we in de lunch pauze helpen met tennisles geven op Sherwood (een basisschool in Browns Bay) aan kindjes van een jaar of 4... Echt tè schattig! En, helemaal vergeten, onder tussen hadden Melisa, Roos, Boeke en ik bedacht dat we de Tongariro Crossing wilde doen dit weekend... dat is een crossing van 8 uur van 19,4 kilometer door de bergen... echt prachtig maar Roos die is gewisseld van stage en die moest daardoor op zondag werken waardoor het dit weekend niet door kon gaan omdat het voor ons 5 uur reizen is om daar te komen. Maar.... heeel toevallig gingen al mijn huisgenoten naar een Rugy wedstrijd... ,Blues (Nieuw- Zeelands) vs. Sharks (Zuid- Afrikaans), en ging er een jongen niet mee waardoor ik op vrijdag avond mee kon naar die Rugby wedstrijd! Wowww.... wat was dat grappig! Snapte er helemaaaaal niks van ^^ al die mannen zijn natuurlijk hartstikke groot en breed dus dat loopt allemaal wat trager... en dan liggen ze met z'n allen op elkaar en te worstelen om die bal... ik kwam niet meer bij! En de sfeer is daar trouwens echt super leuk... iedereen is hartstikke aardig en zelfs tegen de tegenstanders... haha... de kans was trouwens al wel super klein dat de Blues zouden winnen en daar waren wij uiteraard voor en inderdaad hadden ze verloren met 23- 29! Maar wel weer een hele leuke ervaring! Na de wedstrijd gingen we met z'n allen naar huis om ons om te kleden en uit te gaan in Takapuna... kwamen we daar aan brak de sluiting van mijn portemonnee af en kreeg ik hem uiteraard niet meer open terwijl mijn paspoort erin zat.... ik het uitleggen aan de uitsmijters en ik moest hem toch echt even laten zien... dus een Franse huisgenoot heeft uiteindelijk met een pen de portemonnee open gekregen en toen konden we naar binnen... waren we eenmaal een uurtje binnen ging alles sluiten! :o In de kleine suburbs van Auckland sluit alles al om 1 uur... dus wij gingen door naar Auckland City waar we nog even in een pub in de haven zijn geweest dat was ook weer heel erg gezellig was met z'n allen! In de pubs hier spelen allemaal bandjes hele leuke muziek! Echt leuk! Zaterdag ochtend ben ik weer naar Auckland gegaan om daar met Melisa te winkelen... toen hebben we nog bij een food court (dat zijn allemaal verschillende soorten keukens bij elkaar en in het midden heb je dan allemaal tafeltjes waar je aan kan eten... zo kan dus iedereen eten waar hij/ zij zin in heeft, echt suprrrr handig)! Dat is echt helemaal in hier je ziet het overal! Melisa had heerlijke Sushi en ik had en Indiase maaltijd dat deed mij meteen denken aan jou heerlijke kookkunsten Annick! :) Echt zooo lekker! Na een heerlijk dagje winkelen in een prachtige stad zijn we doorgegaan naar Ponsonby,,,, het rijkere gedeelte van Auckland waar Melisa in een studentenhuis woont. Super knus kamertje.. echt leuk! Daar hebben we een flesje wijn op gemaakt en een lekker stokbroodje gegeten en toen gingen we nog even Ponsonby in. Melisa ging in een zwart jurkje en ik had die dag een wit jurkje gekocht dus het was echt helemaaaal Black&White... ^^ dus een heerlijk Duo Penotti weekend! :p Na een kort nachtje hebben we zondag de boot vanuit de haven van Auckland gepakt naar Devonport... dat is een heel oud dorpje met een mooi strandje! Wij hebben in het de hoofdstraat wat gegeten en zijn toen na een wandeling van een paar kilometer, langs de meest mooie Pipi langkous huizen, in het gras bij het strand gaan liggen in de zon met uitzicht op Rangitoto waar we 2 weken geleden waren geweest... echt weer genieten! Rond een uurtje of 5 hebben we de boot terug naar Aukland genomen en hebben we het weekend nog afgesloten in een Sport barretje... Was dus weer een top weekend! Kijk nu al uit naar volgend weekend... dat wordt een lang weekend omdat het maandag 2 juni Queen's Day is hier! :D Ohjaaa... en vannacht het Skype record verbroken! ^^ 4,5 uur! :P Haha... <3<3<3

Heeeeel veeeeeel liefsss! <3

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 28 Mei 2014 - 17:02

Oma En Opa:

Lieve Demi, woensdag 28 mei 2014
    het is nu bij jou al 5 over half 5 in de vroege ochtend en je zult nog wel lekker liggen te slapen.We hebben weer genoten van je leuke en vooral ook interessante verhaal in " Duo Penotti"!Dus de kangoeroe was wel wat taai,misschien was het wel een "oude"! Struisvogels kunnen heel hard "sprinten"heb ik ooit eens gelezen,maar dat vlees was erg lekker he'!?Oma heeft van de Boni uien uit Nieuw Zeeland meegenomen,wat zal dat lekker smaken strakjes.De hockey/dames/meisjes zitten in de zelfde poule als de Nieuw Zeelandse meiden voor de W.K hier in Nederland/Den Haag!
    Nou lieverd,we kijken weer uit naar je volgende verslag.Veel liefs xxxxxxx Oma en Opa.

• 29 Mei 2014 - 00:34

Lieve Opa en Oma,

Dat is mooi om te horen! ;) Ja, klopt haha... inderdaad... maar struisvogel is echt supppperrrr lekker! :o Oehhh.... die zullen wel heel lekker zijn inderdaad want die heb ik ook al een paar gegeten hier! Ohhh... wat leuk dat Nieuw- Zeeland bij Nederland in de poule zit. Het WK Hockey begint zaterdag of niet?

Heeeeel veeeeel liefs
    xxxxxxxxxxx

• 29 Mei 2014 - 12:02

Iris:

Lieve Deem,

Echt super leuk om al je verhalen te lezen!
    Ik mis je wel hoor, maar het is fijn om te horen dat je daar leuke mensen om je heen hebt en het naar je zin hebt! Ik wordt er gewoon jaloers van :)
    Geniet ervan, en tot de volgende skypekeer <3

Dikke knuffel Iris

• 29 Mei 2014 - 15:33

Oma En Opa:

Lieverd,
    Aanstaande zaterdag om 19.45 uur speelt Nederland tegen Japan.En zondag 5 juni spelen ze tegen de Nieuw Zeelandse meisjes/dames weer om 19.45 uur.Veel liefs van ons beiden,Opa

• 30 Mei 2014 - 01:12

Lieve Irisssss,

Hihi... dat is mooooi! Ik mis jou uiteraard oook! :O Jaaaa super leuke mensen om me heen inderdaad dit MOET jij ook doen ga je geweldig vinden! Mooi Spaans land, ik zie je al zitten hoor! Echt een geweldige ervaring! Ik ga zeker verder genieten.... zie je snelllll!

By the way.... zondag ga ik Skydiven in Taupo!!!! :O :D Als het weer meewerkt dan haha...

Dikke kussss

• 30 Mei 2014 - 01:13

Lieve Opa en Oma,

Ohhh mooi! Ik ben benieuwd wat het gaat worden! Hihi...

xxxxxxxxx Veel liefs!

• 09 Juni 2014 - 09:43

Opa En Oma:

Hoi lieverd
    Je hebt weer een prachtig verhaal geschreven.Wat jij allemaal beleeft, niet te geloven.
    Opa heeft t net even geprint, grote letters ,makkelijk lezen. Jij hebt t 6juni geschreven ,
    T is nu alweer 9juni, mooi weer 20 over 9 de weersverwachting voor vanavond is slecht .hebben jullie 2e. pinksterdagvrij.?
    De vorige week heerlijk gegeten bij jullie thuis .asperges o.a leuk, dat jij dat al wist ,een smartphone is dan reuze handig
    We zullen straks even proberen te skypen.
    Weer een heel goede week toegewenst!
    Veeeeelf liefs en een dikke pakkerd! Van ons 2en .
    Oma