WIJ HOUDDDENNNN VAN ORANJEEEEEE…. <3<3<3 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Demi Karssen - WaarBenJij.nu WIJ HOUDDDENNNN VAN ORANJEEEEEE…. <3<3<3 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Demi Karssen - WaarBenJij.nu

WIJ HOUDDDENNNN VAN ORANJEEEEEE…. <3<3<3

Door: Demi Karssen

Blijf op de hoogte en volg Demi

25 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Lieve schatjes…..

Ohhhh…. veeel te lang geleden dat ik wat heb geschreven! Langer dan 3 weken geleden gewoon! :o Wat erg…. maar na de laatste poule wedstrijd van Nederland en ze dus glansrijk doorgaan naar de knock-out fase… tegen Mexico dacht ik dit is het moment om jullie weer even te vertellen wat we allemaal weer hebben meegemaakt! Want uiteraard hebben wij ALLE wedstrijden van Nederland gezien ook al moesten we de eerste keer 6 uur op wat niks was bij de 2 andere dagen toen we om 3 uur alweer naast ons bedje stonden in het hostel! :D Maar wat hebben wij genoten en wat zijn wij TROTSSSS op die Nederlandse toppers! :D Hahaha… maar HOE wij die wedstrijden gekeken hebben is nog het leukste… we hebben de laatste 2 keer toen we om 3 uur op moesten staan in een hostel geslapen! Was weer geweldig grappig want de eerste nacht hadden we super veel last van de muziek van een club recht onder ons en hadden we een enorm groot bed hahaha… een twijfelaar! Dus we hadden het in ieder geval wel lekker warm die nacht! :P Toen de eerste GEWELDIGEEE wedstrijd die Nederland van Spanje won met een prachtige score van 5-1…. je had die spanjaarden moeten zien in de pub! Geniaaaalll! ^^ Toen de tweede wedstrijd tegen Australië… ze hadden het even moeilijk maar ze bleven vechten als leeuwen en jaaaaa hoor ook deze was binnen met een mooie 3-2 had Nederland ook van Australië gewonnen… nu nog een wedstrijd die zou uitmaken of Nederland als eerste of als tweede zou eindigen…. we hadden er weer zin in… elke keer keken we de hele week uit naar het moment dat we uit onze stagen aar Auckland City zouden gaan om de wedstrijden te kijken… HEEERLIJKKK! Zooo genieten is dat! :D Maar toen was het eindelijk zover…. Nederland mocht het doen tegen Chili… het leukste aan deze wedstrijd was dat we wisten dat er suppperrr veel Chilenen in Nieuw Zeeland zitten dus wij moesten optijd naar de pub voordat alle Chilenen al een eerste rang plekje hadden! hahaha… wij kwamen aan bij de pub en inderdaad het zat al helemaal vol maaaar wij hadden nog een pracht plek vooraan waar wij weer naar onze oranje toppers konden kijken! :) Hahaha…. toen begon de wedstrijd met zo'n 15 man aan Hollanders en 50 man aan Chilenen konden wij niet hard genoeg juichen voor ons mooie kikkerlandje! Maar die Chilenen man…… die zijn zoooooo temperamentvol bij alles begonnen ze helemaal los te gaan en ze bleven maar zingen….. CHI CHI CHIIII LE LEEE LEEEE…. VIVAAA CHILEEEE! Wat hebben wij weer hard gelachen…. het meest geweldige was nog dat nadat Depay en Fer (de GOUDEN WISSELSSS!!!!) gescoord hadden en het eindsignaal gegeven was, wij binnen een paar seconden alleen in de pub zaten! GENIAAALLLL! En wat voelde dat goed….. Dus wij gaan snel ons hosteltje boeken voor maandag en er weer iets tops van maken samen met de oranje spelers! Op naar de kwart finales! :D Ohja…. we zijn wel een beetje bijgelovig want we hebben een oranje jurkje gekocht en onze nagels rood, wit, blauw, oranje gelakt en dat moeten we elke wedstrijd weer op hebben… hahaha… tot nu toe elke wedstrijd gedaan en elke keer weer geluk gebracht! :P Maar nu dan echt even beginnen met 3 weken geleden… want dat weekend hadden we weer een leuk tripje bedacht…. dit keer werd het Rotorua (wat bekend staat om de mooie kleurrijke thermische bronnen…wat wij eigenlijk niet wisten voordat wij erheen gingen :P)! Die vrijdag avond was ik meteen door gegaan naar Auckland City om daar bij Melisa te slapen nadat we uit zouden gaan… het uitgaan was een leuk studenten avondje geworden in Red Monkey waar Melisa woonde en we zijn uiteindelijk niet meer naar de stad gegaan… wij hadden weer een top avondje en moesten om 07:15 alweer in Auckland City zijn omdat dan de bus richting Rotorua zou vertrekken… wij waren prima op tijd en helemaaal klaar voor een reisje van 4 uur (hè Melis :p) Na een leuke reis van 4 uur en lekker geslapen te hebben in de bus kwamen we dan eindelijk aan in Rotorua…. heel klein en we stapten die bus uit…….. WAUWWWWW nog NOOOIT zo'n stank geroken! :O Ongelooflijkkkk!!!! Wat een rotte eieren lucht! Niet normaal! En uiteraard was dat overal hetzelfde in het kleine stadje…. Vrijwel meteen toen we aankwamen gingen wij opzoek naar ons hostel… Ik had voor ons een double room geboekt omdat we, na de vorige ervaring in Taupo, wel wisten dat we niet met anderen op de kamer wilden hahaha…. wij kregen de sleutel voor de kamer en gingen opzoek…. deden de deur open…. en het was een balzaal! Wij lachen weer helemaal dubbel natuurlijk! Van een gedeelde kamer naar een hotel kamer met eigen keuken, balzaal van een slaapkamer, badkamer en terrasje! Helaas hing ook de rotte eieren lucht in de hostel kamer maarja… daar waren we inmiddels wel een beetje aan gewend :P. Toen we alles op de kamer hadden neer gelegd gingen we nadenken over wat we die middag eigenlijk allemaal wilden doen…. eigenlijk hadden we geen idee… dus wij gingen naar de receptie om te vragen wat we het beste konden doen in de omgeving… het meisje zei dat het bekend stond om de thermische bronnen. Wij alle foldertjes door gekeken…. en toen schoot mij te binnen dat mijn huisgenoten hier ook al waren geweest…. ik had ze meteen geappt en ze zeiden dat ze naar het 'Wai-o- Tapu Geothermal Wonderland Park' geweest waren. Ennn…. jaaaaa hooorr daar stond ook een foldertje van bij de receptie wij gevraagd hoe laat de bus ging en hoe duur het was…. de bus ging niet meer die zaterdag…. wij zeiden dat we even na wilden denken of we het wilden doen dus wij waren eerst uiteten gegaan… het zoeken van een leuk restaurantje was nog knap lastig daar! Uiteindelijk na een uur zoeken hadden we dan DE straat gevonden met alleen maar restaurantjes…. daar hebben wij heerlijk spaghetti gegeten met champignons en romige saus…. genieten! Tijdens het heerlijke diner hebben wij nagedacht of we dan de bus van 9 uur op zondag ochtend wilden nemen en hadden toch maar besloten dat wel te doen want dan zouden wij een half uurtje eerder aankomen dan dat onze bus terug naar Auckland City weer zou gaan! Wij gingen snel terug naar het hostel om de volgende dag weer oprijd klaar te kunnen staan voor de bus richting Wai-o-Tapu Wonderland….. en dat was het ook…. een wonderland! Die baden die je daar ziet zijn zo indrukwekkend… gewoon puur natuur en gif groen… ook waren er heel veel thermische baden die meer dan 100 graden heet waren! Heel mooi allemaal! Toen gingen we terug naar Auckland City en hebben we daar nog wat gegeten en hebben we besloten om vanaf die maandag daarna, 9 Juni 2014, echt gezond te gaan leven….. geen toegevoegde suikers zoals, cola, drank, snoepjes maar ook geen pizza en patat en dat soort ongezonde fast foods. Maar bij een gezonde leefstijl hoort natuurlijk ook sporten… daarom hadden wij meteen het weekende daarna een abonnementje afgesloten bij CityFitness… nu kunnen we gebruik maken van alle CityFitnesses in heel Nieuw- Zeeland! :D Dit plan gaan wij volhouden voor 8 weken dus dat we de laatste 2 weken het een beetje af kunnen bouwen want zo streng kunnen we dit nooit volhouden in Nederland…. Maar de laatste twee weekenden stonden dus ook in het teken van sporten (3 per week + lopen naar stage 6 KM -> echt GENIETENNN) en het WK…. je kunt wel stellen dat we een beetje verslaafd zijn! Hahaha…. maar het is ook gewoon zooooooo leuukkkk!:D Het sporten is ook heeeerlijk je voelt je meteen zoveel beter met veel bewegen en gezond eten! Heeerlijkkk! Nou is er ondertussen in die weken ook veel meer gebeurd…. ik heb weer afscheid moeten nemen van 2 huisgenootjes….. :( super jammer! Waren echt 2 super meiden! Ga jullie heel erg missen Sarah en Jantien! <3 Maarrrrr we krijgen er ook een nieuwe ROOMIEEEEE bij…… :D en jullie raden nooit wie! hahaha…. Melisa wordt sinds zaterdag 28 Juni 2014 ook een gelukkige bewoner van het huis 1/9 the Avenue in Albany, Auckland, NEW ZEALAND! WHAAAAA…. Zin in! Dit weekend gaan we haar dus verhuizen naar ons huisje in Albany! Super leukkk! Melisa gaat namelijk aan een nieuwe stage beginnen in Takapuna… een stadje hier dichtbij in de buurt! :)

Ik heb hier dus weer een paar top weken achter de rug! En geniet volop! :D Mis julllieeee wel heel erggg! <3<3<3

Heeeeel veeeeeel liefssss
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

P.S.

Dat krijg je ervan hè als je niet elke week bijhoud wat je doet! Ik ben namelijk iets suppppper belangrijks vergeten! Ik heb namelijk na 4 weken het pakketje uit Laren gekregen een heel pakket met allemaal oranje dingen… dus mijn hele kamer hangt vol met Holland dingen… ^^ een muur hangt vol met vlaggetjes en de andere muur met een grote vlag! GEWELDIGGGG! Dank jullie wel! <3

• 25 Juni 2014 - 18:03

Ingrid:

Hé lieve schat,
    We zijn benieuwd hoeveel Mexicanen er in de pub komen kijken en heeeeel veeeeel plezier met het verhuizen van Melissa ;-) !!!!!
    Wordt wrs. een Mexicaanse maaltijd zondag !!
    Dikke kus!! XXXX

• 25 Juni 2014 - 21:51

Demi Karssen:

Hahaha…. jaaaa wij ook! We hebben er hier nog niet zo veel gezien! :o Dank je, komt goed! :) Hahaha… inderdaad! Wij gaan een heerlijke Mexicaanse maaltijd maken! :p

Dikke Pakkerd!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Juni 2014 - 14:10

Oma:

Hoi Lieverd,
    Geweldig, wat een verslag!
    Wat beleven jullie grappige dingen!
    Gisteravond laat stuurde ik je een email,
    Die is terug gekomen ,iets fout gedaan,balen maar
    Ik probeer het opnieuw.
    Tis bij jou nu nacht, slaap lekker!
    Een heeeeeeel dikke pakkerd!! Oma

• 26 Juni 2014 - 18:19

Marcel:

Lieverd,
    wat een prachtig verhaal weer en wat een belevenissen- alleen om te lezen al hartsikke leuk, laat staan als je het zelf hebt ervaren :-)

Ik kijk nu al weer uit naar het olgende verhaal, maar uiteraard het meest naar de terugkomst naar Nederland van dan 2 superfitte, gezonde en atletische dames :-)

Veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Juni 2014 - 01:56

Lieve schatten,

Jaaaa was weer geweldig allemaal! ^^ Ik heb jou mailtje gekregen hoor oma! :) Ook alweer geantwoord! <3 Er stond wel heel veel error en van alles maar onderaan hing een heel lief e-mailtje! :D

Hahaha… gelukkig is het leuk om te lezen! Om te ervaren was het in ieder geval super! :p Jaja…. heel atletisch…. hahahahaha….

Heeel veeel liefssss! <3

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 Juli 2014 - 11:47

Tineke:

Hey Lieve Deem,

Zit oma hier bij me...zegt ze heb je al dat suuuuuuperlange reisverslag van Demi gelezen? Zoooo leukk.....en ik ....oh weat leuk, nee, hoe dom kunje zijn......dus lieverd nu weeer even een reactie van hier! Opa is op de elektrische fiets naar Harderwijk en oma is hier even om bij Ing te kijken en koffie te drinken( heel gezellig!!!) ing slaapt en slaapt.....wat maak jij veeel mee zeg!! Je kunt wel een boek schrijven!!! We missen je wel hoor!! Maar de tijd schiet op!!!
    Eiegnlijk geen nieuws behalve dat het hoer nu aardig weer is,

Dikke kus en tot schrijfs of skyps hihi Tien.

• 03 Juli 2014 - 04:43

Lieverds,

Hahaha… geweldig! Maakt niks uit toch! ;) Ohhhh moooi! De fietsen bevallen goed volgensmij hahaha… :P Gezellig! En Ing heeft dat weer top gedaan wat een knapperd! Jaaaaa ik maak zeker veel mee hahaha…. Ik mis jullie ook supppppper erg! Maar nog maar 6 weken! Gaat snel! :)

Heel veel liefs en een dikke pakkerd! <3
    Tot snellll!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 25 Juli 2014 - 23:48

Tineke:

Heyyyyyy Deem...how are you? Alweer lekker weekend aan het vieren??? Wij zijn er net aan begonnen.... Oeps en vakantie!! Ohhh erg hè... Ing is morgen wel aan het werk en Tomi ook hoor!! Alleen Gerard en ik hebben al vrij......nou jaaa.... Wass en en strijken enz. Gaan gewoon door hoor...en. We zijn nogsteeds zwaar onder de indruk van het drama met de Ma 17 ...zo zielig..... Maar hoed tussendoor gaat het zijn gangetje hier. Harmen zit nu zeker lekker in Berlijn?! En hoe is het met Melisa?
    Gekke wereld he, jij zit ver weg in Auckland hopelijk heel relaxt ....en in Gaza en Oekraïne vechten ze elkaar de tent uit...zoooooo dom!!!

Maar ja wat doen we eraan.... Toch maar gewoon doorademen...
    Gisteren zijn we, Ing opa en oma en ik naar t graf van opa en oma Kemp geweest, t was oma haar verjaardag.. En daarna heeeeeeel gezellig bij mama en Laura gelunched. Jordi was aan het werk op school. Vandaag Ing haar autootje naar de garage gebracht voor nieuwe olie en whatever en pannenkoeken gebakken( dat was volgens mij alweer een jaar geleden voor mij, hihi) ..nou meis, verder geen nieuws, zal ff eenfotootje erbij aanhangen.... Dikke pakkerd en smakk smakk smakkk veel plezier weer en groetjes ook voor Melisa!!! Van mij...fotootje dan maar op FB hè.....doeiiiiiiii