Bye bye buddha... - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Demi Karssen - WaarBenJij.nu Bye bye buddha... - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Demi Karssen - WaarBenJij.nu

Bye bye buddha...

Door: Demi Karssen

Blijf op de hoogte en volg Demi

19 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Lieve schatten,

Jullie zullen wel denken wat een titel.... Bye bye Buddha maar daar kom ik zo meteen nog op terug!

Afgelopen weekend zijn we met z'n viertjes, Melisa, Roos, Boeke en ik, naar Coromandel geweest. Was echt weer een top weekend!
Het begon al met het huren van een auto want eerst dachten we dat dat niet zou lukken omdat 'the driver' nog geen 21 is, dus dan zou je de auto niet kunnen huren... gelukkig kon het met Jucy cars wel en hebben wij een hele leuke Nissan gehuurd! Roos had al de bungalow geboekt dus wij waren helemaal ready voor het weekend.

Zaterdag hadden Melisa en ik om 11 uur in Auckland City afgesproken om nog even te winkelen en om half 3 zouden we de auto in de buurt van Auckland City op kunnen halen (we vertrokken pas 's middags omdat Roos nog tot 3 uur moest werken). We hadden lekker boodschappen voor het weekend gedaan en gegeten en om 2 uur wilden we de richting Jucy Cars lopen maar uiteraard konden we het niet meteen vinden... gelukkig bestaat er Google maps! ^^ haha... toen hadden we het eindelijk gevonden en kregen we heel snel de auto mee... ik wilde de auto nog controleren op krasjes (dankje Opa ;)) maar dat zat allemaal bij de verzekering in dus daar hoefde we niet op te letten... ideaal! Helaas hadden ze geen GPS meer dus mochten we Auckland City uitkomen ZONDER GPS.... klein probleempje in zo'n drukke stad maar uiteindelijk waren we bij Boeke en Roos aangekomen en konden we dan echt vertrekken richting het prachtige Coromandel..... Een ritje van 2,5 uur over de snelweg en een lang stuk in de bergen langs het water! Was echt prachtig om te rijden. Het was wel even wennen omdat je links moet rijden hier maar daar wen je super snel aan (en het is zijn hier bijna allemaal automaten dus dat scheelt ook)! :) Was echt super leuk! Gelukkig maar want alleen ik van ons vieren heeft een rijbewijs dus ik mocht alles rijden.... :D Na een paar obstakels op de weg zoals een schaap die over wilde steken waren we aangekomen bij onze bungalow.... Inmiddels kon je de prachtige sterren hemel al zien! Terwijl het pas 6 uur was... Wij naar de receptie om de sleutel te halen... had die vrouw nog wat uitgelegd over wat wij konden gaan doen die zondag... dus we hadden besloten om naar 'The Cathedral Cove' en 'The Hot Water Beach'.... we hadden over allebei al wel gehoord hoe speciaal dat was dus dat was het plan geworden! :D Nadat we de sleutel van de bungalow gekregen hadden en de auto op onze plek hadden geparkeerd (die ik later weer kon verplaatsen omdat hij op de verkeerde plek stond... :s) gingen we opzoek naar onze bungalow... haha... het heeft even geduurd maar daar was hij dan bungalow nummer 16... Boeke deed de deur open en daar stond 2 keer een tweepersoonsbed met daarboven nog 2 bedden gebouwd (oftewel een 3 dubbel stapelbed met als onderste bed een tweepersoonsbed) en een stapelbed.... we hadden dus met z'n vieren 10 bedden.... haha... wij lagen helemaal dubbel toen we het zagen... maar we hadden geen keuken, douche en toilet terwijl we dat wel dachten! We hadden dus een gezamenlijke keuken, douche en toilet in een huisje verderop. Gelukkig was het rustig op het park en was er niemand in de keuken zodat wij die mega ruimte konden gebruiken om te kokkerellen en te proosten met Champagne op Roos en Boeke want die zijn alweer 4 jaar bij elkaar... :o Om 8 uur zaten we met z'n vieren aan de Spaghetti met prei, ui, paprika en tomatensaus... heeeeerlijk maar we hadden zo lang de slappe lach om de stomste dingen (.... Bas hè! - Melisa, Roos en Boeke) dat het eten koud was geworden en we niet echt meer trek hadden... haha... Dus wij hadden snel alles afgewassen en opgeruimd en zijn toen nog even naar een 'local pub' geweest... geweldig grappig al die mensen echt zoals je een afgelegen Cowboy dorpje voor je ziet... bandje erbij... daar hebben we nog even heerlijk lokaal bier geproefd wat ze alleen in dat kroegje schonken. Super lekker!

Rond een uurtje of half 12 gingen we naar bed om 's ochtends weer om half 8 op te staan en door te rijden naar 'The Cathedral Cove'.... vlak voordat we er waren gingen we nog langs een benzine pompje om de tank weer helemaal vol te hebben voor de terugreis.... en daar hadden ze geweldig ijs.... yoghurt- honing ijs met een laagje van passievrucht! Ohhh... echt genieten! De tank zat weer helemaal vol en binnen 5 minuten waren we al op de parkeer plaats waar we vanaf daar binnen 45 minuten lopen bij the Cove waren... eerst even prachtige foto's genomen en na 30 minuutjes door een landschap met schapen en heuvels, door een oerwoud en over een prachtig strand te hebben gelopen kwamen we dan aan bij 'The Cathedral Cove'..... Wauwww.... de combinatie met het strand.... hier kan echt geen ander strand aan tippen! Ongelooflijk mooi! De zon, het strand..... hier hebben we ook weer veel foto's genomen en toen gingen we weer langzaam terug lopen... onderweg zijn we nog naar een andere 'Bay' geweest, dit was echt zo'n strand waar een film opgenomen kan worden.... prachtig helder water en mooie rotsen.... echt weer super! Eenmaal terug bij de auto gingen we door naar 'The Hot Water Beach'.... tussendoor nog even gestopt bij hetzelfde pompje om een broodje tonijn te eten. Was ook weer super lekker :D Van Hot Water Beach hadden we trouwens best wel hoge verwachtingen want het scheen zo te zijn dat je hier zelf een kuil kan graven en daar dan 'Hot Water' krijgt... en jaaaa hoor het was echt zo... we hadden een super cute schepje gevonden en andere scheppen geleend en een kuil gegraven... sommige stukken waren gewoon echt veel te heet, bijna kokend, waar je dus ook echt niet in kon zitten! Allemaal hartstikke leuk maar ik had nog iets wat ik hier wilde doen... ik heb namelijk een Buddha (van Ton, Jeanet, Kevin en Mandy) en een geluksbuidel en -poppetje (van de van Teeffeltjes) gekregen en die wilde ik graag op de foto zetten op een rotsje met een mooie achtergrond om te laten zien dat ik ze overal mee naartoe heb.... ik begon met de Buddha... ik had een prachtig rotsje gevonden net aan de rand van de zee... het was eb aan het worden en ik zet de Buddha neer zoals ik hem op de foto wil hebben en jaaaaa je raadt het al..... ineens komt er een golf aan dus Melisa en ik waren helemaal nat en wij lagen helemaal dubbel maar toen wilde we weer een foto maken en was de Buddha mee gegaan met de golf... en weg was de Buddha! :o We kwamen niet meer bij van het lachen... Maar ik weet zeker dat de volgende die hem vindt wel heeel veel geluk zal krijgen... daarna had ik ook nog het geluksbuideltje en -poppetje op de foto gezet! De foto's zijn super leuk maar ik ging wel met een iets lichtere tas naar huis... :S Rond een uurtje of half 5 gingen we weer richting de auto en waren we weer klaar voor een tochtje van 3 uur... nu gingen we langs de andere kant zodat we niet 2 keer hetzelfde zouden zien. Tijdens het rijden hadden we nog mooi de zon onder zien gaan en eenmaal op de snelweg was het echt donker! Op een gegeven moment zijn we langs de kant van de snelweg gestopt en hebben we daar even wat gegeten... we waren allemaal super moe! Maar rond een uurtje 8 hadden we Roos en Boeke thuis afgezet... Na in totaal 413 Kilometer gereden te hebben waarvan 235 in de bergen... hebben Melisa en ik om half 9 de auto vol gegooid met benzine en weer afgeleverd bij Jucy cars. Toen gingen we met de bus terug naar Britomart waar ik eruit moest en Melisa kon blijven zitten terug naar haar huisje... ik moest nog een half uurtje wachten op mijn bus en die deed er nog 40 minuten over naar Albany.... Lucas Creek. Om 10 uur was ik eindelijk thuis.... wat was het weer een prachtig weekend! En wat had ik nog een mooie afsluiter van mijn weekend op Skypeeee <3 Dankjeeee!!! :D

Heeeeel veeeel liefsss.... <3<3<3

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Mei 2014 - 23:57

    Laura:

    Prachtige foto's en weer een mooi weekend!!
    gr Laura

  • 20 Mei 2014 - 00:09

    Tineke:

    Hey lieverd,
    Wat een suuuuuperleuk verhaal!!! Net een roman! Hihi....ik zou schrijver worden als ik jou was!!!

  • 20 Mei 2014 - 00:54

    Aimee:

    Holaaaaaa chickaaaa!
    Echt super leuk dat je een blog bijhoudt, want dan kan ik elke keer zien hoe leuk je het hebt daar! Ik hoop dat je het no lang naar he zin blijft houden, want ik weet hoe het is, ook al zit ik ietsie pietsie dichterbij huis;)


    Xxxxxxxxx

  • 20 Mei 2014 - 01:15

    Demi Karssen:

    Dank jullie wel voor de leuke reacties! Jaaaaaa mooie foto's hè! :o Het is ook zoooooo moooi hier!

    Het is ook super leuk om te schrijven haha... je beleefd alles opnieuw! ^^

    Jajaja lieverd! Komt helemaal goed! :) Hihihi.... maar dat maakt het gevoel niet anders denk ik! ;)

    xxxxxxxx <3

  • 20 Mei 2014 - 06:22

    Lize-Lore:

    Gaaf, Demi! Dit vergeet je nooit meer. Leuk om te lezen. Een mooie tijd!
    Veel liefs, Lize-Lore

  • 20 Mei 2014 - 11:37

    Wendy:

    Lieve Demi,

    Wat ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen, geniet er van mop! Ik kan niet wachten op je volgende verhaal. Liefs van ons 4tjes

  • 20 Mei 2014 - 15:47

    Oma En Opa:

    Lieve Demi,
    wat een enig reisverslag en wat hebben jullie veeeeeel beleefd!!Dat was ook wat met het Buddha poppetje zeg.Is hij verdronken of is hij weggedreven?We vinden het"kranig" dat jij een zo goede linksrijdende chauffeur was!.We hebben jullie verhalen met grote belangstelling gelezen en hopen nog meer ervaringen van jullie te zien.We zijn benieuwd hoor|
    Veel liefs en xxxxxxx van Oma en Opa.

  • 20 Mei 2014 - 16:18

    Oma En Opa:

    Lieve Schat.
    in onze reactie van 15:47 staat : "jullie"verhalen en "jullie"ervaringen,maar om jou verslaglegging niet te kort te doen, bedoelen wij natuurlijk :"JOUW"verhaal omdat jij het toch allemaal hebt neergeschreven en mooi gefotografeerd!xxxxxxOma en Opa
    '

  • 20 Mei 2014 - 19:35

    Annick:

    Hi Schattie! Wat een super verhaal! <3 Dikke KUS

  • 20 Mei 2014 - 19:52

    Ingrid:

    Super leuk om weer te lezen wat jullie hebben meegemaakt - kijk inderdaad alweer uit naar volgende week om te zien wat jullie komend weekend gaan meemaken…….<3
    …en prachtige foto's!!
    Heb nog wel de slappe lach gehad om de bammetjes die niet meegegeven waren op de heenreis….haha…..dat was het over gewicht dat écht niet meer mee kon!!! XXXXXXX

  • 20 Mei 2014 - 22:04

    Debbie:

    Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt Demi! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen:)! We moeten snel een keertje Skypen!! XX

  • 20 Mei 2014 - 23:35

    Demi Karssen:

    Super leuk al jullie reacties! :D

    Ik ga er zeker van genieten Lize-Lore en Wendy komt helemaal goed! ;) Het linksrijden was echt leuk Opa en Oma en vooral door de bergen dan heb je tenminste wat te doen dan alleen maar snelweg haha.... En ik heb het inderdaad geschreven maar we hebben samen veeel beleefd! :p Het maakt het voor mij ook leuk om bij te houden als jullie het allemaal leuk vinden om te lezen.... :) hihihi.... En Mam ik heb er ook nog hard om gelachen... het had echt niet meer gepast hoor hahaha..... ;) Jaaaaa Deb gaan we zeker doen! :D

    Heeeel veeeel liefs voor iedereen!!!

    xxxxxxxxxx <3

  • 20 Mei 2014 - 23:40

    Demi Karssen:

    Ohhh.... en Opa en Oma de Buddha is gewoon weggedreven dus de vinder zal veel geluk hebben... haha...

    xxxxxxxxx

  • 21 Mei 2014 - 11:27

    Marcel:

    Wauw lieverd,

    lijkt wel een verslag van een hele vakantie, end at allemaal in een weekendof eigenlijk maar anderhalve dag!!!

    Leuke belevenissen en ervaringen, om jaloers op te worden!

    Heel veel liefs weer en tot skypens, paps XXXXXX

  • 22 Mei 2014 - 00:34

    Demi Karssen:

    Jaaa hè pap! :o Het vloog ook voorbij inderdaad! ^^ Jaaaa dat snap ik! ;)

    Heeel veeel liefs en tot vrijdag :p

    xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Study: Hotel- and Event Management Adventure: Internship in New- Zealand Duration: 15 weeks

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 5898

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 20 Augustus 2014

Internship New- Zealand

04 Mei 2014 - 05 Mei 2014

Taipei, Taiwan

05 Mei 2014 - 05 Mei 2014

Brisbane, Australië

04 Mei 2014 - 04 Mei 2014

Bangkok, Thailand

Landen bezocht: